تشکیل سازمان بازرگانی برای بخش خصوصی مبهم است

تشکیل سازمان بازرگانی برای بخش خصوصی مبهم است به گزارش رصد کالا، ایلنا نوشت: نایب رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران تصریح کرد: هدف از تشکیل، شرح وظایف و اتفاق هایی که مقرر است با تشکیل سازمان بازرگانی در تجارت و بازرگانی ما ایجاد شود برای بخش خصوصی شفاف و روشن نیست.


امیرهوشنگ بیرشک در پاسخ به این پرسش که سخنگوی دولت تشکیل سازمان بازرگانی زیر نظر ریاست جمهوری را تایید نمود به نظر شما چرا دولت اجبار ایجاد این سازمان را احساس کرد؟ اظهار داشت: هدف از تشکیل، شرح وظایف و اتفاق هایی که مقرر است با تشکیل این سازمان در تجارت و بازرگانی ما ایجاد شود برای بخش خصوصی شفاف و روشن نیست. وی افزود: امیدواریم که نقاط مبهم آن هر چه زودتر برطرف شود؛ آن زمان است که میتوان در رابطه با چرایی تشکیل آن اظهار نظر قطعی کرد. هم اکنون به بخش خصوصی اعلام نمودند که مقرر است سازمان بازرگانی متشکل از نهادها و سازمان هایی که در وزارت صمت و کشاورزی فعالیتهای بازرگانی می کنند ایجاد شود. این سازمان ها عبارتند همچون سازمان پشتیبانی از تولیدکنندگان، سازمان توسعه و تجارت، شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی. به قول نایب رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران؛ هدف از تشکیل سازمان بازرگانی از جانب دولت برای بخش خصوصی کنگ و مبهم است. بیرشک در پاسخ به این پرسش که بارها نسبت به بزرگ شدن دولت انتقاد وارد شده است آیا وزارت صمت و بخش بازرگانی وزارت خانه کشاورزی توان مدیریت بازرگانی را نداشت که دولت اجبار ایجاد یک سازمان جدید را در دستور کار خود قرار داد؟ اضافه کرد: به نظر می آید دولت نمی خواهد با این اقدام خویش را بزرگ کند اما در مجموع این طرح آنقدر مبهم است که نمی توان دقیق در رابطه با آن اظهارنظر کرد. وی با اشاره به اینکه حوزه بازرگانی در وزارت خانه ها متمرکز نیست، افزود: بخشی از سامانه ها در وزارت صمت و قسمتی دیگر در وزارت کشاورزی است و این مورد سبب شده که فعالان بخش خصوصی برای پیشبرد کارهایشان مانند توپ به این وزارت خانه و آن وزارت خانه پرتاب شوند. شاید بتوان گفت هدف از تشکیل این سازمان نوعی تمرکز مسئولیت در حوزه بازرگانی است تا دیگر یک وزارت خانه برای پیشبرد کارها از خود سلب مسئولیت نکند؛ بعنوان مثال تا مرحله تولید روغن جزو وظایف وزارت کشاورزی است اما توزیع آن در حوزه اختیارات وزارت صمت است و همین عدم تمرکز برای فعالان اقتصادی مشکلاتی بوجود آورده است. این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به جای سازمان بازرگانی معقول تر بود، اظهار داشت: امکان نظارت برعملکرد وزارت خانه ها نسبت به سازمان ها بیشتر است هر چند سازمان ها و وزارت خانه ها نقاط قوت و ضعف های خویش را دارد. در مجموع این تصمیم گرفته شده است و امیدواریم که در نهایت به نفع مردم تمام شود. به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگویی دولت از تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار اطلاع داد و اعلام نمود که این سازمان فرابخشی و زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری است. جزئیات این لایحه در هماهنگی با نهادها و وزارت خانه ها آماده و بعد از آن اطلاع رسانی می شود. بیشتر بخوانید: اگر قیمت گاز و برق را با اروپا مقایسه می کنید، حقوق کارگر و کارمند را هم با آنجا مقایسه کنید ۳۵۲۲۰


منبع:

1401/11/15
13:42:52
5.0 / 5
446
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , توزیع , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
رصدکالا
rasadkala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رصد كالا محفوظ است

رصد كالا

یافتن بهترین قیمت برای کالاها