در بررسی صورت های بورسی بهمن محقق شد؛
افزایش 50درصدی اشتغال در گروه بهمن
رصد کالا: تغییر در مدیریت این خودروساز چهار دستاورد توسعه و افزایش تنوع محصول، توسعه ماشین آلات و تجهیزات، اشتغالزایی و توسعه فضای فیزیکی را به همراه داشت.
به گزارش رصد کالا به نقل از گروه بهمن، این گروه از اواخر خرداد ماه سال ۱۳۹۵ بصورت کامل خصوصی شد و الان به بزرگترین شرکت خودروسازی خصوصی ایران تبدیل گردیده است. این گروه در ضمن این مدت توانسته به ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار دستگاه در سال نائل شود که این حجم تولید شامل خودرو های سواری از نوع سدان وSUV، خودرو های تجاری از نوع سبک و سنگین، مینی بوس، اتوبوس شهری و موتورسیکلت می شود. تنوع محصولات این شرکت خصوصی موجب شد گروه بهمن طیف وسیعی از نیازهای جامعه مصرفی را پاسخ دهد. به همین ترتیب بهمن در شش سال اخیر نیروی انسانی خودرا از ۳ هزار نفر به حدود ۶ هزار نفر رسانده است در همین راستا گروه بهمن با توسعه بخش های فنی مهندسی و تحقیقاتی خود موفق به جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در زمینه های تخصصی شده است. بعد از خصوصی سازی کامل گروه بهمن، در سالیان اخیر مساحت این خودروساز از ۱.۵ میلیون مترمربع به ۲ میلیون مترمربع رسید؛ در طول این مدت بهمن موتور ۸۰ درصد، بهمن دیزل ۳۰۰ درصد و صنایع ریخته گری ۷۰ درصد توسعه پیدا کرد که این روند سهام گروه بهمن در بازار بورس را تبدیل به سهمی باارزش کرده است. خرید ماشین آلات و تجهیزات به روز، محصولات متنوع، اشتغالزایی، توسعه فضای فیزیکی و ارائه منظم صورت های مالی شفاف، سهام این گروه را پرپتانسیل کرده است به طوریکه سهام گروه بهمن جزو سهم های پر بازده بازار بورس شناخته می شود و تنها خودروسازی است که سود معقولی به سهامداران خود می دهد. با خصوصی شدن بهمن، نه فقط مسیر توسعه این شرکت بهبود پیدا کرد بلکه افق سایر خودروسازان ایرانی نیز دگرگون شد. بهمن به عنوان پیشتاز در انتخاب بالاترین شرکای تجاری، جهان بینی خودروسازان ایرانی را حتی در سخت ترین شرایط تحریمی تغییر داد. این گروه با شراکت تجاری با برندهای معتبردنیا نظیر مزدا، ایسوزو، هاوال، جتور و… نسل جدیدی از خودرو های سواری و تجاری روز دنیا را به ایران وارد کرد. این انتخاب ها برای سایر خودروسازان تبدیل به یک الگو شد و به سبب ساختار خصوصی این شرکت، بهمن توانست محصولات خودرا با استراتژی بالاترین کیفیت و رقابتی ترین قیمت عرضه نماید. سیاست های مشتری مداری نیز با خصوصی شدن بهمن قوت گرفت. در همین مدت، این گروه بخش خدمات بعد از فروش را توسعه داد و با ایجاد مدرن ترین مرکز خدمات خودرویی در کشور و تعریف بخش جدید مرکز رضایت و خشنودی مشتریان (CHC) گام جدیدی در جلب رضایت مصرف کننده صنعت خودروسازی ایران برداشت. سهامداری حرفه ای و مدیریت تخصصی این گروه منجر به کسب رتبه A از مؤسسه اعتباری (پایا) توسط گروه بهمن گردید. هم اکنون گروه بهمن تنها شرکت خودروساز کشور است که رتبه اعتباری درسطح A با دور نمای باثبات دارد. اهمیت دریافت رتبه اعتباری بالا در تسهیل تامین مالی از بازار سرمایه مؤثر است.
منبع: رصد كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب